Alex Moskalyuk (alexmoskalyuk) wrote,
Alex Moskalyuk
alexmoskalyuk

Догло обсуждаемый альянс медиа-компаний по созданию собственного видео-проекта, конкурирующего с YouTube, все-таки состоялся. NBC Universal (это в основном канал NBC, но есть и другие), News Corp. (это каналы Fox, Fox News и другие, а также MySpace в плане онлайн-представительства), а также AOL, MSN и Yahoo! делают совместное предприятие, в которое телекомпании вкладывают полные эпизоды телешоу, фильмов и других продуктов, а онлайн-компании вкладывают свои видео-проекты.

Пока обьемы бесплатного контента впечатляют, так как впервые за долгое время выкладывают действительно популязрное видео, а не то, что самим не нужно: "At launch, full episodes and clips from current hit shows, including Heroes, 24, House, My Name Is Earl, Saturday Night Live, Friday Night Lights, The Riches, 30 Rock, The Simpsons, The Tonight Show, Prison Break, Are You Smarter than a 5th Grader and Top Chef, plus hits from the studios vast television libraries, will be available free, on an ad-supported basis, within a rich consumer experience featuring personalized video playlists, mashups, online communities and video search. Plus, the extensive programming lineup will include fan favorite films like Borat, Little Miss Sunshine, Devil Wears Prada, The Bourne Identity and Bourne Supremacy with bonus materials and movie trailers."

Контент будет транслироваться на MySpace, Yahoo! Video, MSN Video и AOL Video.
Subscribe
  • Post a new comment

    Error

    Anonymous comments are disabled in this journal

    default userpic

    Your reply will be screened

    Your IP address will be recorded 

  • 12 comments